Danskerne er vilde med danske varer. Danske detailkæder bruger masser af kræfter på at få flere lokale fødevarer ind på hylderne, og senest skud på stammen kommer fra Dagrofa-kæden Kiwi.
Her vil man fremover kun have fersk dansk kylling i butikkerne, meddeler Dagrofa-koncernen.
”Vi har fin fremgang i salget af fersk, dansk kylling, hvor vi ser tocifret salgsvækst i øjeblikket. Det fortæller os, at vi har nogle produkter, som forbrugerne finder rigtig interessante. Det falder meget godt i tråd med de generelle forbrugertendenser, hvor stadig flere foretrækker danskproducerede fødevarer. Vi vil gerne understøtte denne udvikling og på den måde hjælpe både producenterne og forbrugerne på vej," udtaler Carsten Hansen, der er kædedirektør i Kiwi.
I efteråret startede discountkæden sit arbejde i retning af at tilbyde flere danske varer til danskerne, og det betød blandt andet et samarbejde med Himmerlandskød om levereringen af okse- og kalvekød. Her får forbrugerne ifølge Kiwi i dag hakket kød, bøffer og stege fra danske dyr - opdrættet og slagtet i Danmark.
Danpo køber majoritet i økologiske Sødam
Kims-direktør udpeget som ny chef for 3-Stjernet Danpo
henter ny chef i Rynkeby