7-Eleven har det fint med én mærkeordning

Mens det statslige dyrevelfærdsmærke bliver diskuteret heftigt hos et par af landets store detailkoncerner, er kioskkæden 7-Eleven glade for det mærke, som i et års tid har klæbet sig til et par kædens produkter.
Foto: 7-Eleven/PR
Foto: 7-Eleven/PR

De seneste uger har dyrevelfærden og ikke mindst det kommende statslige mærkningstiltag fyldt spalterne i medierne. Mens Coop kritiserer ordningen, for at kunne gøre de i forvejen mærkeforvirrede kunder mere forvirrede, har Dansk Supermarked og Danish Crown fremført, at mærket kun vil gøre det endnu lettere for forbrugerne at finde ud af, om de faktisk spiser et dyr, der har haft det godt.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter