har indledt jagten på nye kunder til kantineselskabet Gourmiddag, som i de seneste år har haft omkring 90 pct. af omsætningen hos enkeltkunden Bestseller.
Ifølge dagens udgave af Børsen har Bestseller med Nemlig.com-aktionær Anders Holch Povlsen i spidsen stoppet samarbejdet med Gourmiddag, som koncernen ellers selv ejer 49 pct. af. Det sker for at spare penge i tøjkoncernen, som ikke leverer resultater som tidligere.
I regnskabsåret 2013/14 lød overskuddet i Gourmiddag efter skat på 11,2 mio. kr.- året efter var det faldet drastisk til kun 1,6 mio. kr. Nedgangen skyldes især, at Bestseller forhandlede priserne markant ned.
Peter Cramon Mosegaard er nu i gang med at jagt nye kunder, og han afviser ikke, at vende tilbage til Bestseller, hvis muligheden opstår.
"Det har været sjovt. Hvis Bestseller kommer igen, så vil jeg gerne servicere dem. Det er en udfordrende kunde, men også spændende." siger han til Børsen og tilføjer:
"Bestseller kan godt lide at lave hverdagen om, og det gør det til en udfordrende virksomhed at være en del af."
Tøj-millioner skal gøre Nemlig landsdækkende
Danske storkoncerner lokker unge med egne skoler
Nemlig-investor smider 165 mio i svensk nethandel