FødevareWatch

Danone frasælger babymads-brand i Kina

Danone har indgået en endelig aftale om et tidligere varslet frasalg af et velkendt mærke af modermælkserstatning i Kina. Salget indbringer koncernen et milliardbeløb.

Foto: PR

I forbindelse med sit kvartalsregnskab i juli sagde den franske fødevarekoncern Danone, at man vil skille sig af med sit brand Dumex, som dækker over modermælkserstatning på det kinesiske marked, efter man havde registreret en nedskrivning på næsten 400 mio. euro på brandet.

Nu har man så sat sin underskrift på en endelig aftale, og køberen, kinesiske Yashili, betaler i alt 150 mio. euro (1,19 mia. kr.) for at overtage rettighederne til brandet. Det skriver Danone i en pressemeddelelse.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Maltdirektør efter værste år i årtier: "Det er meget ubehageligt"

Udfordringerne har aldrig været større i Sophus Fuglsang Export-Maltfabriks over hundredårige lange virke, som i det seneste år. Det nye regnskab viser største dyk på bundlinjen i topchefens hukommelse. Virksomheden er dog godt polstret, forsikrer han, men han frygter den usikkerhed, som energikrisen lige nu medfører.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier