I forbindelse med sit kvartalsregnskab i juli sagde den franske fødevarekoncern Danone, at man vil skille sig af med sit brand Dumex, som dækker over modermælkserstatning på det kinesiske marked, efter man havde registreret en nedskrivning på næsten 400 mio. euro på brandet.
Nu har man så sat sin underskrift på en endelig aftale, og køberen, kinesiske Yashili, betaler i alt 150 mio. euro (1,19 mia. kr.) for at overtage rettighederne til brandet. Det skriver Danone i en pressemeddelelse.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra FødevareWatch
Maltdirektør efter værste år i årtier: "Det er meget ubehageligt"
Udfordringerne har aldrig været større i Sophus Fuglsang Export-Maltfabriks over hundredårige lange virke, som i det seneste år. Det nye regnskab viser største dyk på bundlinjen i topchefens hukommelse. Virksomheden er dog godt polstret, forsikrer han, men han frygter den usikkerhed, som energikrisen lige nu medfører.