FødevareWatch

Medie: Mondelez sætter klassisk chokolademærke til salg

Ifølge Sky News er den amerikanske konfekturekæmpe Mondelez International gået i gang med at undersøge mulighederne for at frasælge et af Storbritanniens ældste chokolade-brands.

Foto: Mondelez/PR

Konfekture-området er et af de absolut vigtigste for den amerikanske fødevare- og drikkevarekoncern Mondelez International, men nu kan selskabet alligevel være på vej til at skille sig af med et af sine vigtige brands i chokoladekategorien.

Det skriver Sky News.

Ifølge TV-stationen har Mondelez hyret en række banker, herunder investeringsbanken Lazard, til at undersøge mulighederne for et frasalg af brandet Terry’s, der er Storbritanniens ældste chokolademærke.

Den amerikanske koncern fik rettighederne til dette brand, da Kraft, som selskabet hed dengang, købte den britiske chokoladeproducent Cadbury i 2010. Unavngivne kilder tæt på processen siger til Sky News, at den portefølje, det drejer sig om, primært består af aktiver i Frankrig, men også inkluderer aktiver i Spanien og Holland.

Der meldes ikke noget om, hvor meget porteføljen eventuelt kan blive solgt for, men dens værdi må forventes at være en begrænset del af Mondelez’ samlede konfekture-portefølje, der består af globale brands som Cadbury, Milka og Toblerone.

Mondelez investerer i europæisk produktion

Mondelez ansætter chef for forretningsudvikling

Mondelez’ årsresultat dykkede med 44 pct

Nestlé kan ikke beskytte KitKat-formen

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier