Dansk Supermarked overvejer 'bland-selv-grøntsager'
Convenience-koncepterne vinder frem i detailhandlen og det samme gør opfindsomheden, når det kommer til nye måder at få kunderne til at vælge supermarkederne til.
I New Zealand har supermarkedskæden New World hevet de kendte 'bland-selv-hylder' ind i en ny kontekst, som del af butikkernes convenience-koncept, og man sælger nu grøntsager som 'bland-selv-grøntsager', skriver TV2.dk.
Hos Dansk Supermarked kigger man interesseret på det nye newzealandske koncept.
"Det har allerede vakt min interesse. Convenience-koncepter vækster rigtig meget især indenfor frugt og grønt, og vi ser en fremtid her. Når vi hører om nye tiltag som i denne boldgade, spidser vi ører. Alle nye trends undersøger vi nærmere. Vi kiggede allerede på det her koncept i går, og vi synes, at det ser rigtig interessant ud, men det kræver nærmere undersøgelser, før vi kan beslutte, om det er noget, vi vil indføre, siger Line Rønnow, category manager på Frugt & Grønt i Dansk Supermarked, til TV 2.
Frugt og nødder på trapperne
Inden for kort tid lancerer Candyking, der er om nogen er kendte for deres bland-selv-hylder, deres nye forretningsområde Parrots, som skal give kunderne endnu flere valgmuligheder. Det er et koncept, hvor slikket er erstattet af nødder og tørret frugt, som kunderne så selv kan blande til deres poser.
”Jeg synes jo, at slik er noget, der typisk hører fredag og lørdag til. Med Parrots tilbyder vi nu også et lidt sundere alternativ til resten af ugen. Det er noget, vi kommer til at arbejde rigtig meget med de kommende år,” sagde Lars Klausen i oktober, da FødevareWatch talte med ham om fremtiden i Candyking.
Svensk børsnoteret slikkonge mister store kunder
Relaterede artikler:
Svensk børsnoteret slikkonge mister store kunder
For abonnenter
Ny slikchef i Candyking tror på sundt slik
For abonnenter
Ny Cult-chef vil bevare 'vildskaben'
For abonnenter