FødevareWatch

Her er fremtidens vindere og tabere i dansk dagligvarehandel

En ny prognose udnævner discountkæden Rema 1000 og Dansk Supermarked som sejrherrer i kampen om de danske forbrugeres indkøb de kommende 10 år. Både Dagrofa og Coop Danmark melder dog om aktuel vækst for deres supermarkedskæder.

Foto: MADS HANSEN

Baggrund: Den norskejede discountkæde Rema 1000 bliver en af fremtidens store vindere i dansk dagligvarehandel. Samtidig vil Dansk Supermarked - med Bilka, Netto og Føtex vinde - over Coop Danmark og indtage posten som nummer et målt i markedsandele.

De forudsigelser lyder i en ny prognose om dansk dagligvarehandel frem mod 2025, som konsulentvirksomheden Retail Institute Scandinavia står bag.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Stor uenighed om omfanget af sexismesager i restaurationsverdenen

Flere restauranter er begyndt at få øjnene op for sexisme- og chikaneproblemer, men der er grundet få indberettede sager uenighed om, hvor stort problemet i virkeligheden er. ”Bare fordi, der ikke kører nogle sager, betyder det ikke, at der ikke er et problem,” siger talsperson fra 3F.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier