Her er fremtidens vindere og tabere i dansk dagligvarehandel

En ny prognose udnævner discountkæden Rema 1000 og Dansk Supermarked som sejrherrer i kampen om de danske forbrugeres indkøb de kommende 10 år. Både Dagrofa og Coop Danmark melder dog om aktuel vækst for deres supermarkedskæder.
Foto: MADS HANSEN
Foto: MADS HANSEN
AF JESPER OLESEN

Baggrund: Den norskejede discountkæde Rema 1000 bliver en af fremtidens store vindere i dansk dagligvarehandel. Samtidig vil Dansk Supermarked - med Bilka, Netto og Føtex vinde - over Coop Danmark og indtage posten som nummer et målt i markedsandele.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter