FødevareWatch

Kolding-virksomhed vil sælge smørrebrød i udlandet

Det sidste halvandet år har Nord Gourmet forsøgt at udbrede konceptet nordisk tapas til danskerne. Nu skal tyskerne også have en bid af Danmark, og det skal ske via franchising, lyder det fra direktøren.

Foto: Nord Gourmet, PR

Koldrøget ørred, tatarcreme, skorzonerrod, ørredrogn og karse serveret på rugbrød. Simpelt og sundt. Det er nøgleordene bag Nord Gourmet, der via en såkaldt foodtruck sælger smørrebrød på en ny måde.

Tyskerne elsker dansk kultur, æstetik, mad og design, og det er det, vores virksomhed er bygget op omkring. Derfor vil vi rigtig gerne til Hamborg i løbet af det næste års tid. Tyskland skal også have en bid af Danmark"

Annette Møller Therkelsen, adm. direktør i Nord Gourmet

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Dansk foodtech sidder fast i affyringsrampen - der er brug for flere stjerneskud

MAD FOR MILLIARDER: Mangel på visioner, penge eller ideer? Det halter med at skabe fødevare- og landbrugsaktører med globalt potentiale herhjemme, når man måler det op mod et iværksætterland som Israel. Food & Bio Cluster ser klare mangler i investormiljøet, mens Vækstfonden efterlyser flere gode ideer - så kommer pengene også.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier