Det er blevet en markant dårligere forretning at sælge dagligvarer online. Det viser en analyse fra NN Markedsdata ifølge Finans.
De 28 danske selskaber, der er beskæftiget med salg af dagligvarer online, havde ifølge analysen et gennemsnitligt underskud på 635.000 kr. i 2014. Året forinden var underskuddet 248.000 kr.
"Tallene afslører, at det store gennembrud for dagligvarer på nettet udebliver, og at det kommer til at tage længere tid for butikkerne at generere overskud," siger Ivan Jæger Christiansen, direktør i NN Markedsdata, til Finans.
Det er ikke alle, der har underskud. Blandt andre tjener både Aarstiderne og Skagenfood penge, men det er under halvdelen af virksomhederne i branchen, der har sorte tal på bundlinjen.
Føtex udvider på nettet
Leverandører vil tage magten fra dagligvarekoncernerne
'Ebay for fødevarer' vil sælge branchens overskydende produkter
Stor tilslutning til leverandørernes nye netbutik