FødevareWatch

Firmaer taber markant flere penge på online dagligvaresalg

Det gennemsnitlige underskud i landets online dagligvarebutikker var sidste år over dobbelt så stort i forhold til året før, viser en analyse. Under halvdelen formåede at tjene penge.

Foto: Colourbox

Det er blevet en markant dårligere forretning at sælge dagligvarer online. Det viser en analyse fra NN Markedsdata ifølge Finans.

De 28 danske selskaber, der er beskæftiget med salg af dagligvarer online, havde ifølge analysen et gennemsnitligt underskud på 635.000 kr. i 2014. Året forinden var underskuddet 248.000 kr.

"Tallene afslører, at det store gennembrud for dagligvarer på nettet udebliver, og at det kommer til at tage længere tid for butikkerne at generere overskud," siger Ivan Jæger Christiansen, direktør i NN Markedsdata, til Finans.

Det er ikke alle, der har underskud. Blandt andre tjener både Aarstiderne og Skagenfood penge, men det er under halvdelen af virksomhederne i branchen, der har sorte tal på bundlinjen.

Føtex udvider på nettet

Leverandører vil tage magten fra dagligvarekoncernerne

'Ebay for fødevarer' vil sælge branchens overskydende produkter

Stor tilslutning til leverandørernes nye netbutik

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier