Årtiers største chance for mikrobryggerier og lokale fødevarer

I et forsøg på at få snakken til at handle om andet end discount og tilbudsaviser prøver detailkoncernerne at sælge idéen og historien om de gode lokale føde- og drikkevarer. Men det er også mange års største chance for danske mikrobryggerier og lokale småproducenter - hvis danskerne altså er villige til at betale.
Artikel fra Watch Mediers magasin Business Watch. | Foto: AP Photo/Kirsty Wigglesworth
Artikel fra Watch Mediers magasin Business Watch. | Foto: AP Photo/Kirsty Wigglesworth

Det begyndte med kendte, danske kokkes velfortalte historier om råvarer fra baghaven og skovbunden, ny nordisk mad og anderledes menukort på restauranterne. Men på et pressemøde den 3. juni 2014 i Tivoli i København blev der for alvor sat en dagsorden med lokale fødevarer som omdrejningspunktet for anderledes indkøbsvaner i den danske detailhandel. Det skete, da Coops fooddirektør, Jens Visholm, præsenterede dagligvarekoncernens “Madmanifest”, kaldet Coop & Co.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter