FødevareWatch

Frellsen holder prisen i ro: "Kunderne skal føle, at de får noget for pengene"

Alle skal have råd til at købe chokolade i den familieejede virksomheds butikker, fastslår direktør og medejer Peter Frellsen.

Foto: Rune Pedersen/Polfoto/Arkiv

Mens Summerbird, Peter Beier og Sv. Michelsen har vænnet danskerne til at betale mere for luksuschokolade, vil Frellsen fortsat holde sine priser i et leje, hvor de fleste kan være med.

Alle skal have råd til at købe chokolade i den familieejede virksomheds butikker, fastslår direktør og medejer Peter Frellsen i et interview med Berlingske Business.

"Vi er meget fodslæbende med at sætte priserne op. Vores filosofi er, at vi aldrig vil spare på de gode råvarer, og at vi heller aldrig må blive grådige. Kunderne skal føle, at de får noget for pengene," siger han til mediet.

Få adgang til alle FødevareWatch-nyheder i 30 dage - HER!

Frellsen har 39 butikker fordelt over hele landet og henter cirka 90 pct. af sin omsætning chokolade, flødeboller og soft ice. Tidligere solgte kæden også meget slik, men salget er gået markant ned som følge af konkurrence fra forhandlere, der undlader at betale afgift.

Slikfusk presser Frellsens salg af slik i knæ

Frellsen-direktør undrer sig over ministers tøven i sliksag

De kæmper om kaffepausen

Mere fra FødevareWatch

Gorillas fyrer 300 ansatte – fremtid i Danmark er uvis

Hård konkurrence på ”last mile delivery”-markedet får tyske Gorillas til at skære til og sadle om. Fremover vil fokus være på Tyskland, Frankrig, Holland, Storbritannien og USA, mens fremtiden for den danske forretning hænger i en tynd tråd.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier