Frellsen holder prisen i ro: "Kunderne skal føle, at de får noget for pengene"

Alle skal have råd til at købe chokolade i den familieejede virksomheds butikker, fastslår direktør og medejer Peter Frellsen.
Foto: Rune Pedersen/Polfoto/Arkiv
Foto: Rune Pedersen/Polfoto/Arkiv

Mens Summerbird, Peter Beier og Sv. Michelsen har vænnet danskerne til at betale mere for luksuschokolade, vil Frellsen fortsat holde sine priser i et leje, hvor de fleste kan være med.

Alle skal have råd til at købe chokolade i den familieejede virksomheds butikker, fastslår direktør og medejer Peter Frellsen i et interview med Berlingske Business.

"Vi er meget fodslæbende med at sætte priserne op. Vores filosofi er, at vi aldrig vil spare på de gode råvarer, og at vi heller aldrig må blive grådige. Kunderne skal føle, at de får noget for pengene," siger han til mediet.

Få adgang til alle FødevareWatch-nyheder i 30 dage - HER!

Frellsen har 39 butikker fordelt over hele landet og henter cirka 90 pct. af sin omsætning chokolade, flødeboller og soft ice. Tidligere solgte kæden også meget slik, men salget er gået markant ned som følge af konkurrence fra forhandlere, der undlader at betale afgift.

Slikfusk presser Frellsens salg af slik i knæ

Frellsen-direktør undrer sig over ministers tøven i sliksag

De kæmper om kaffepausen

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter