Kæder melder om stor interesse for nedsatte varer

Varer, som er tæt på sidste salgsdato og bliver sat ned i pris, er populære hos forbrugerne, lyder det samstemmende fra supermarkedskæder.
Foto: Torben Stroyer/Ritzau Scanpix
Foto: Torben Stroyer/Ritzau Scanpix

Nedsatte varer, der nærmer sig udløbsdatoen, hitter hos forbrugerne. Det skriver Politiken.

Både Coop, Dansk Supermarked og Rema 1000 sætter priserne ned tæt på sidste udløbsdatoen, og de tre kæder melder alle om stor interesse for varerne.

"Alle vores kæder gør det. Mange steder kan vi næsten ikke nå at sætte varerne i kølemontren, før de er væk igen. Der er rigtigt mange kunder, der gerne vil have et godt tilbud og gøre en forskel," siger Signe Frese, miljøchef hos Coop, til Politiken.

Hun har tidligere over for Fødevarewatch nævnt, at fokus på madspild kommer til at give en besparelse på 20-25 mio. kr., og det bekræfter Signe Frese over for Politiken.

Coops mål er at reducere madspildet med 15 pct.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter