Kæder melder om stor interesse for nedsatte varer

Nedsatte varer, der nærmer sig udløbsdatoen, hitter hos forbrugerne. Det skriver Politiken.
Både Coop, Dansk Supermarked og Rema 1000 sætter priserne ned tæt på sidste udløbsdatoen, og de tre kæder melder alle om stor interesse for varerne.
"Alle vores kæder gør det. Mange steder kan vi næsten ikke nå at sætte varerne i kølemontren, før de er væk igen. Der er rigtigt mange kunder, der gerne vil have et godt tilbud og gøre en forskel," siger Signe Frese, miljøchef hos Coop, til Politiken.
Hun har tidligere over for Fødevarewatch nævnt, at fokus på madspild kommer til at give en besparelse på 20-25 mio. kr., og det bekræfter Signe Frese over for Politiken.
Coops mål er at reducere madspildet med 15 pct.
Relaterede artikler:
Europæerne forstår ikke datomærkning
For abonnenter
Rapport: Europas madspild er af den gode slags
For abonnenter