Populære samlemærker flytter handel for millioner i supermarkeder

Samlemærker indgår som et vigtigt våben i salgskrigen mellem de store supermarkedskæder. Coop Danmark er derfor tvunget til også at tilbyde populære mærker for ikke at miste omsætning.
Foto: GREGERS TYCHO
Foto: GREGERS TYCHO
AF JENS ERIK RASMUSSEN & JESPER OLESEN

Samlemærker, guldmærker og børnekort er så populære, at det flytter omsætning for store tocifrede millionbeløb hos de danske dagligvarekæder. Forbrugerrådet Tænk er kritisk overfor konceptet, men forbrugerne er vilde med de klistrede mærker, og børnene samler dyre- og Disney-kort i stor stil. Kampagnerne trækker kunder til, og det øger omsætningen mærkbart.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Skal indeholde mindst 6 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også