FødevareWatch

Populære samlemærker flytter handel for millioner i supermarkeder

Samlemærker indgår som et vigtigt våben i salgskrigen mellem de store supermarkedskæder. Coop Danmark er derfor tvunget til også at tilbyde populære mærker for ikke at miste omsætning.

Foto: GREGERS TYCHO

Samlemærker, guldmærker og børnekort er så populære, at det flytter omsætning for store tocifrede millionbeløb hos de danske dagligvarekæder. Forbrugerrådet Tænk er kritisk overfor konceptet, men forbrugerne er vilde med de klistrede mærker, og børnene samler dyre- og Disney-kort i stor stil. Kampagnerne trækker kunder til, og det øger omsætningen mærkbart.

Succes'en er så stor og flytter så mange kunder, at Coop Danmark trods tidligere skepsis har set sig nødsaget til også at tilbyde samlemærker.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Isproducenterne melder klar til at kæmpe om sommermarkedet

De danske isproducenter forventer, at de får en af de bedste sæsoner nogensinde, og alle har de en formel for, hvordan de skal vinde danskernes gunst. Der er dog ikke én formel, der er ens, men der er utallige nye produkter og tiltag på vej.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier