Populære samlemærker flytter handel for millioner i supermarkeder

Samlemærker indgår som et vigtigt våben i salgskrigen mellem de store supermarkedskæder. Coop Danmark er derfor tvunget til også at tilbyde populære mærker for ikke at miste omsætning.
Foto: GREGERS TYCHO
Foto: GREGERS TYCHO
AF JENS ERIK RASMUSSEN & JESPER OLESEN

Samlemærker, guldmærker og børnekort er så populære, at det flytter omsætning for store tocifrede millionbeløb hos de danske dagligvarekæder. Forbrugerrådet Tænk er kritisk overfor konceptet, men forbrugerne er vilde med de klistrede mærker, og børnene samler dyre- og Disney-kort i stor stil. Kampagnerne trækker kunder til, og det øger omsætningen mærkbart.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

    Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

    For abonnenter