FødevareWatch

Her er den nye Danish Crown-chef

52-årige Jais Valeur, der indtil onsdag var Executive Vice President med koncerndirektør-ansvar i Arla, skal fremover lede Danish Crown.

Efter næsten 30 år i Arla med undtagelse af seks år uden for koncernen, har Jais Valeur valgt at tage springet til en anden af de helt store andelsvirksomheder i Danmark, og fremover skal han lede Danish Crown.

Han overtager stilling fra Kjeld Johannesen, der efter 27 år i slagterikoncernen har valgt at forlade sin stilling som adm. direktør fra 1. april næste år.

Kjeld Johannesen forlader Danish Crown

Siden år 2000 har Jais Valeur varetaget direktørstillinger i datterselskaberne Arla Foods Ingredients og Mengniu Arla og har siden 2007 været i sin nuværende stilling som koncerndirektør og en del af Arlas koncernledelse.

Få adgang til alle FødevareWatch-nyheder i 30 dage - HER!

"Jais har drevet og gennemført store forandringer i Arlas globale produktkategorier og produktionskæde. Som en leder har han bragt Arlas innovation og produktudvikling store skridt fremad, og han har samtidigt været i stand til at udvikle en strømlinet produktions-organisation. Jeg er ked af at miste ham som kollega i koncernledelsen og som en leder, der udviser det globale udsyn, som vi værdsætter i vores ledelse. På samme tid er jeg stolt på Jais' vegne over, at han er blevet tilbudt denne nye rolle, og jeg ønsker ham alt godt i sit nye job," siger adm. direktør i Arla, Peder Tuborgh i forbindelse med Jais Valeurs afsked.

Jais Valeur stopper i Arla i midten af november i år. En proces er nu igangsat for at finde hans afløser, skriver Arla.

Udover direktørposterne i Arla besidder Jais Valeur en post som bestyrelsesformand i System Frugt, ligesom han også er bestyrelsesmedlem i Royal Unibrew og Voss.

Ny System Frugt-direktør skal skabe et brand

Arla-direktør ny formand i System Frugt

Arla ansætter stort i innovations-eventyr

Mere fra FødevareWatch

Isproducenterne melder klar til at kæmpe om sommermarkedet

De danske isproducenter forventer, at de får en af de bedste sæsoner nogensinde, og alle har de en formel for, hvordan de skal vinde danskernes gunst. Der er dog ikke én formel, der er ens, men der er utallige nye produkter og tiltag på vej.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier