FødevareWatch

Opbremsning i discount skræmmer ikke kæderne

De fleste kæder satser fortsat på discount. Men udenlandske ejere må sende penge til Danmark, hvor markedet er presset.

Foto: Tobias Nørgaard Pedersen/Polfoto/arkiv

Trods en opbremsning i antallet af discountbutikker satser kæderne fortsat på konceptet, som år for år har kapret markedsandele i Danmark. Men flere kæder har været nødt til at få tilført store millionbeløb fra ejerne efter massive underskud.

Samtidig bevæger discount sig op i markedet, og butikkerne ligner i stadig større udstrækning mindre supermarkeder. Der er flere varer på hylderne, mere fersk kød i køledisken og egne bagerafdelinger med opvarmet og forbagt brød. Samtidig er der fokus på økologi og bæredygtighed.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier