FødevareWatch

Analyse: Dagligvarebranchen kan ikke følge forbrugerne

Forbrugere og salgskanaler forandrer sig med raketfart og giver baghjul til en fodslæbende branche uden sikker retning for, hvor den er på vej hen. I ny analyse af FMCG-branchen stiller flere topchefer spørgsmålstegn ved branchens omstillingsevner.

Foto: Lars Krabbe

Fast Moving Consumer Goods – eller på dansk dagligvarebranchen – er kendt som en hurtig branche, der i højt tempo tager hånd om varernes rejse fra leverandør til forretning og videre til forbrugeren.

Men måske er branchen ikke så fast moving endda.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Dansk foodtech sidder fast i affyringsrampen - der er brug for flere stjerneskud

MAD FOR MILLIARDER: Mangel på visioner, penge eller ideer? Det halter med at skabe fødevare- og landbrugsaktører med globalt potentiale herhjemme, når man måler det op mod et iværksætterland som Israel. Food & Bio Cluster ser klare mangler i investormiljøet, mens Vækstfonden efterlyser flere gode ideer - så kommer pengene også.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier