FødevareWatch

McDonald's kaprer Obamas tidligere pressechef

McDonald's får ny kommunikationschef - han kender den amerikanske præsident ganske godt.

Foto: Andy Wong/AP/Ritzau Scanpix

NEW YORK

Robert Gibbs har tidligere været pressechef for den amerikanske præsident Barack Obama i dennes første periode som præsident, og nu skal han så repræsentere den amerikanske burgergigant McDonald's. Det oplyser det amerikanske selskab i en meddelelse.

Han afløser Bridget Coffing på posten som kommunikationschef, efter hun for nylig annoncerede sin afgang efter mere end 30 år i selskabet. Ny i McDonald's er også Silvia Lagnado, som er blevet ansat som EVP Global Marketing. Hun kommer fra en stilling i spiritusproducenten Bacardi.

"Robert og Silvia er begge højt respekterede og talentfulde ledere, som bringer en masse erfaring og perspektiver til McDonalds, mens vi skaber en mere moderne og progressiv burgervirksomhed," udtaler selskabets adm. direktør Steve Easterbrook i meddelelsen.

McDonald's danske bundlinje voksede i 2014

McDonald’s dropper månedlige salgsopdateringer

McDonald's går grøn dag i møde trods faldende salg

Mere fra FødevareWatch

Kædedirektør kan ikke afvise flere butikslukninger

Fire Daglibrugsen-butikker må dreje nøglen om som følge underskud. Det sidste dødsstød blev de stigende energiudgifter, og kædedirektør kan ikke afvise, at de med tiden også kan få konsekvenser for andre butikker.

Royal Unibrew indgår i samarbejde med Too Good To Go og Q8

Et samarbejde med madspilds-appen Too Good To Go og tankstationen Q8 skal sikre, at en række af Royal Unibrews drikkevarer ikke går til spilde. I én enkelt dag bliver det således muligt at afhente overskydende drikkevarer på en række tankstationer.

EU-indgreb vil potentielt kun udløse få milliarder til energistøtte

Fredag har EU’s medlemslande blåstemplet at kunne sende beskatningen fra bæredygtig energi tilbage til bl.a. energipressede fødevarevirksomheder. Nye beregninger peger dog på, at potentialet er yderst begrænset. Denne form for ”symbolpolitik” noget af det allerværste, der kan ske for virksomhederne, advarer Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier