FødevareWatch

McDonald’s dropper månedlige salgsopdateringer

Fastfood-giganten McDonald’s vil have mere fokus på langsigtede resultater i en tid, hvor man prøver at få forretningen på rette køl. Derfor vil koncernen ikke længere aflægge månedlige salgsopdateringer.

Foto: Nam Y. Huh/AP

Den amerikanske fastfood-kæde McDonald’s har været presset på salget igennem længere tid, ikke mindst i hjemlandet, og derfor ansatte man for nylig Steve Easterbrook som ny adm. direktør.

Han har en stor opgave foran sig med at få vendt skuden og få forretningen på rette køl igen, og i den forbindelse har topchefen besluttet sig for at anskaffe koncernens praksis med at aflægge månedlige opdateringer om salget.

Det skriver Bloomberg.

Verdens største fastfood-kæde har igennem længere tid rapporteret om såkaldt same-store sales – altså salget i de butikker, som har været åbne i begge perioder, men det skal væres slut nu, da Steve Easterbrook vil flytte fokus over på de langsigtede resultater i stedet, skriver nyhedsureauet.

Den sidste månedlige opdatering, for maj, vil blive offentliggjort 8. juni, og herefter vil McDonald’s kun komme med nyt om salget hvert kvartal, som de fleste selskaber har for vane.

Ifølge en analytiker giver det god mening at flytte fokus over på de langsigtede resultater, når en virksomhed er i gang med en turnaround. Og man så et lignende tiltag fra kaffekæden Starbucks, da de var midt i en turnaround omkring 2010.

McDonald’s nærmeste konkurrenter såsom Burger King, KFC, Pizza Hut og Taco Bell rapporterer heller ikke månedlige salgstal.

Nye boller på burgeren

Vestager kigger på europæisk skattefidus hos McDonald's

Ny McDonald's-plan udløser medarbejderprotest

McDonalds lider under svigtende salg

Analyse: Krampetrækninger fra fastfoodkæmperne

Mere fra FødevareWatch

Milliardkoncern løfter indtjeningen på kager og slik

Kage- og konfekturekoncernen Givesco er lykkedes med at forbedre indtjeningen i løbet 2021, men ikke helt nok ifølge ledelsen. Koncernen har med sit store detailfokus også løftet omsætningen til lige knapt 3 mia. kr.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier