Hansens Flødeis fra Lyngerup i Nordsjælland har fået en særdeles populær kunde ind i porteføljen. Roskilde Festival.
”Vi har eneret på issalg på Roskilde. Det er en super spændende opgave,” siger direktør i selskabet på fjerde generation, Anders Eibye, til FødevareWatch og tilføjer, at aftalen gælder de kommende tre festivaler.
”Vi har snakket med Roskilde igennem flere år - også for at holde kontakt - og sidste år fik vi dialogen rigtig godt op at køre. De har en strategi, der handler meget om bæredygtighed, og at de skal være økologisk guldmærkede inden 2017. Vi har en masse økologiske produkter, og så er vi lokale i forhold til Roskilde Festival, så det passer virkelig godt. De to gårde, vi har, ligger mellem mejeriet og Roskilde Festival, og der er omtrent 30 km fra os ned til pladsen,” forklarer direktøren videre med reference til gårdene Svanholm og Stensbølgaard, hvor Hansens Flødeis får sin mælk fra.
Har du mod på det?
”Ja selvfølgelig, men når man ikke har prøvet det før, skal man lige finde ud af omfanget på det. Det er 120.000 mennesker på syv dage – det er rimelig intenst, så man skal lige være klar. Vi har jo vidst det i lang tid og forberedt os på det, så det skal nok gå, men der er lidt sommerfugle i maven. Og så bliver det også lidt spændende, om det bliver regnvejr eller solskin,” siger Anders Eibye og tilføjer:
”Det kan jo også bare svinge helt vildt meget – hvis det er regnvejr, sælger man sgu ikke nogen is. Det bliver en god uge omsætningsmæssigt, men der er også en masse investeringer i det, så det er ikke nogen guldrandet forretning i sig selv – men det er jo et helt vildt sjovt projekt.”
Juiceproducent lander øko-aftale med Roskilde Festival
Food Festival samler Danmarks fødevarevirksomheder
Roskilde Festival løfter Kvickly-salg