FødevareWatch

Roskilde Festival løfter Kvickly-salg

Kvicklys salg på landets største festival sætter rekord. ”Vi har aldrig oplevet noget lignende,” siger varehuschef.

Foto: Sara Galbiati

Unge mennesker i hobetal forlader Kvickly på Roskilde Festival med vognen fuld af øl, frugt, rugbrød – og lidt flere øl.

Faktisk er der så meget aktivitet i Kvickly-butikken, der ligger lige uden for festivalpladsen, at salget indtil nu er blevet løftet med 65 pct. i forhold til sidste år.

”Vi har aldrig oplevet noget lignende. Antallet af kunder vokser dag for dag, og vi må løbe stærkt for at følge med,” siger varehuschef John Byrian.

Butikken har åbent fra 7 om morgenen til 4 om natten. I alt 260 ansatte løber rundt for at få alle ender til at hænge sammen.

Øl sælger bedst

Der er solgt 50.000 dåser øl på festivalens første tre dage, og dermed er øl den klart største sællert.

Men også frugt, grønt og frisk brød sælger godt, oplyser Kvickly-butikken.

Indtjeningen, som kommer fra det store salg, går dog ikke direkte ned i Coop-kædens egen kasse. Roskilde Festival tager klart den største del af overskuddet og uddeler pengene til velgørende formål.

Sådan udvælger Roskilde Festival sine leverandører

30 ton mad op af festivalens skraldespand

Skanderborg Festival hjalp Tulip til fødevarepris

Mere fra FødevareWatch

Daloon klar til langt sejt træk på indtjeningen

Der er for første gang i flere år overskud i forårsrulleselskabet. Nu skal der fokus på at skabe mere værdi og erobre marked indenfor blandt andet foodservice, lyder meldingen fra Daloon-direktør.

Palsgaard får lov til at fyre med LPG

En række virksomheder har ansøgt Miljøstyrelsen om lov til at bruge andre energiformer i deres produktion. Styrelsen har nikket til ingrediensvirksomhedens Palsgaards ansøgning.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier