Foodservice Danmark, der ejes af Dagrofa-koncernen, har lanceret Danmarks første online B2B-supermarked på hjemmesiden www.dagrofaerhverv.dk.
Det skriver Børsen.
Med den nye satsning vil Foodservice Danmark sælge dagligvarer online til nogle af de mange små og mellemstore virksomheder, som tidligere købte deres varer i de fysiske Metro-butikker.
Hvor stor butikken, der nu skal markedsføres overfor omkring 6.000 virksomheder, kan blive, det er adm. direktør i Foodservice Danmark, Henrik Clausen, påpasselig med at spå om.
"Jeg kan ikke løfte sløret for, hvor meget vi estimerer at få ud af onlinesupermarkedet. Men vi har investeret rigtig mange ressourcer og har også lavet en større økonomisk investering i det, så det er klart, at vi ikke går ind i det her, hvis ikke vi har en ambition om, at det skal betyde noget væsentligt for os," siger han til avisen.
I februar meddelte også Bilka, at de vil have fingrene i de erhvervskunder, der tidligere handlede i Metro. Detailkæden har lanceret konceptet Bilka Business, der betyder, at virksomheder kan handle i syv af landets 17 Bilka-varehuse, hvor der vil være et særligt varesortiment målrettet erhvervskunder.
"Metro har efterladt et hul i markedet, som Bilka gerne vil udfylde for de erhvervskunder og institutioner, som skal til at finde et andet sted at købe stort ind," sagde Maia Lindstrøm Seiersen fra Dansk Supermarkeds presseafdeling til Dansk Handelsblad i den forbindelse.
Metro drejede nøglen om ved årsskiftet, da Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen afviste at godkende en handel med Euro Cater, der indebar, at to varehuse i Aarhus og Glostrup skulle skifte navn til Inco. I stedet blev samtlige af den tyske grossists fem varehuse i København, Aarhus, Aalborg, Kolding og Glostrup tømt for inventar og lukket ned.
Metro siger farvel med stort underskud
Bilka vil kapre Metros kunder
Netbutik bød langt under Metros salgspris