Coop i afrikansk offensiv

I samarbejde med udvalgte leverandører og interesseorganisationer fokuserer Coop nu på øget handel med Afrika. Det skriver Berlingske.
Sidste år lå omsætningen på Coops afrikanske produktserie Savannah på ca. 100 mio. kr.
”Målet er over de kommende år at fordoble vores omsætning af afrikanske fødevarer,” siger Coops bestyrelsesformand Lasse Bolander til avisen.
Coop har siden 2012 arbejdet sammen med udviklingsorganisationen Care Danmark om at skabe bæredygtige forretningsmodeller til det afrikanske marked. Foreløbig har man fået opbygget syv små bondegrupper som producerer grøntsager til Coop og andre markeder.
Coops næste skridt bliver at fokusere på et mindre antal større leverandører, som kan vokse sammen med detailkoncernen – forbilledet er Thise Mejeri og den vækst selskabet har oplevet over de senere år.
Relaterede artikler:
Så langt er Coop med madmanifestet
For abonnenter
Coop klar med første partnerskab
For abonnenter