Coop i afrikansk offensiv

Coop sætter nu for alvor fokus på at få vækst i omsætningen på afrikanske landbrugsvarer gennem dagligvarekoncernens serie Savannah.

I samarbejde med udvalgte leverandører og interesseorganisationer fokuserer Coop nu på øget handel med Afrika. Det skriver Berlingske.

Sidste år lå omsætningen på Coops afrikanske produktserie Savannah på ca. 100 mio. kr.

”Målet er over de kommende år at fordoble vores omsætning af afrikanske fødevarer,” siger Coops bestyrelsesformand Lasse Bolander til avisen.

Coop har siden 2012 arbejdet sammen med udviklingsorganisationen Care Danmark om at skabe bæredygtige forretningsmodeller til det afrikanske marked. Foreløbig har man fået opbygget syv små bondegrupper som producerer grøntsager til Coop og andre markeder.

Coops næste skridt bliver at fokusere på et mindre antal større leverandører, som kan vokse sammen med detailkoncernen – forbilledet er Thise Mejeri og den vækst selskabet har oplevet over de senere år.

Coop klar med første partnerskab

Så langt er Coop med madmanifestet

Del artikel

Relaterede artikler

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter