"Mad Cooperativet" bliver navnet på et nyt butikskoncept, som Coop Danmarks åbner i næste uge. Detailkoncernen er dog fortsat tavs med detaljer om det konkrete indhold i det nye tiltag.
Coop, der omfatter kæder som SuperBrugsen, Irma, Daglig'Brugsen, Fakta og Kvickly, har tidligere på året søgt personale til et "et helt nyt butikskoncept på en yderst central placering i København."
Koncernen har dog hidtil afvist at oplyse yderligere om projektet - bortset fra, at det "sker som et led i Coops madmanifest", der vil sætte madkvalitet på dagordenen.
Coop har dog torsdag indkaldt til pressemøde i næste uge, hvor koncernens årsresultat offentliggøres.
Af indkaldelsen fremgår det, at regnskabet lanceres på onsdag i Mad Cooperativet, der ligger på Hovedbanegården i København Informationsdirektør Jens Juul Nielsen oplyser, at koncernen først onsdag vil orientere mere om butikskonceptet.
Finans erfarer dog, at der bliver tale om en butik, der vil kombinere supermarked og såkaldt convience food, som er mad der kan indtages på farten. I Storbritannien ligger en del af væksten i dagligvaremarkedet netop i convience-butikker, som udbredes især i storbyerne.
Coop har også i annoncen for stillinger til det nye butikskoncept fastslået, at det "vil sætte nye standarder for nytænkning i fødevarebutikker i Danmark - og vil nok blive landets mest profilerede madbutik."
Irma barsler med nye butikker
Meny vil gafle madelskere med gourmetbutikker
Krigen ulmer blandt supermarkederne