FødevareWatch

Mondelez købes ud af japansk joint venture

Amerikanske Mondelez International har solgt sin andel i en kaffe-joint venture i Japan til sin partner. Samtidig har man udpeget en ny chef for forretningen i hjemlandet.

Foto: Colourbox

Amerikanske Mondelez International forlader nu et samarbejde på kaffeområdet på det japanske marked. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

Storkoncernen, der udover kaffe også er blandt de væsentligste globale aktører indenfor snacks og konfekture, har således indgået en aftale om at sælge sin andel på 50 pct. i selskabet Ajinomoto General Foods (AGF) til sin joint venture-partner Ajinomoto Co.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Venturefond bag ny investeringsrunde i dansk vinplatform

For anden gang på et år investerer venturefonden sammen med private investorer et tocifret millionbeløb i vinplatformen Kobaj. ”Social buying bliver fremtidens måde at handle vin på,” siger Jimmy Fussing Nielsen, partner i Heartcore Capital.

Pandemien hæmmer Carlsbergs kinesiske fremgang

Mens vi herhjemme har vænnet os til et åbent samfund, er Kina stadig hårdt præget af nedlukninger, hvilket bremser væksten for Carlsbergs kinesiske strategi om at åbne i flere store byer. Det kinesiske nytår og bryggeriets Big City-strategi præsterer dog stadig efter planen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier