FødevareWatch

Irma bespiste 2.500 gæster i økologisk pop up-restaurant

Detailkædens midlertidige restaurant, der var åben under Copenhagen Dining Week, blev godt taget imod. Kædedirektør Jesper Uggerhøj overvejer at gentage successen.

Irma solgte samtlige 2.500 billetter til sin pop up-restaurant under Copenhagen Dinning Week. | Foto: Irma/Presse

Irma melder om fuldt hus i sin midlertidige pop up-restaurant, Ørma, der var åben under sidste uges Copenhagen Dinning Week.

I alt 2.500 gæster blev bespist i restauranten, der havde hjemme i Moltkes Palæ i det indre København, hvor menuen lød på tre økologiske retter tilberedt af kokkene fra det nærliggende Restaurant AOC.

”Der var udsolgt, og det er vi rigtigt glade for. Vi skal ikke til at være restauratører, men det var en fin begivenhed, som vi vil overveje, om vi skal gentage,” siger kædedirektør Jesper Uggerhøj til FødevareWatch.

Restauranten var en del af den kampagne, der blev skudt i gang ved årsskiftet, og som bl.a. betyder, at kæden har ændret sin ikoniske lysreklame ved søerne i København, så der nu står Ørma i stedet for Irma.

”Alle varerne var fra Irma, og ideen var, at vores kunder kunne få lov til at smage vores råvarer tilberedt af gourmetkokke. Det handler om, at vi gerne vil inddrage vores kunderne mere i Irma,” siger Jesper Uggerhøj.

Ørma-kampagnen bliver lanceret for at fejre økologimærkets 25-års jubilæum, og den bliver fulgt af en ny økologisk lavprisserie, der kommer på hylderne i kædens butikker til marts. Irma afholder desuden en madmesse, Mad & Glæde, i Øksnehallen fra 21. til 22. marts, hvor der vil være omkring 100 leverandører tilstede.

Irma klar med økologisk lavprisserie

Irma-chef: Sænk momsen på økologi

Irma åbner restaurant i økologisk offensiv

Mere fra FødevareWatch

Venturefond bag ny investeringsrunde i dansk vinplatform

For anden gang på et år investerer venturefonden sammen med private investorer et tocifret millionbeløb i vinplatformen Kobaj. ”Social buying bliver fremtidens måde at handle vin på,” siger Jimmy Fussing Nielsen, partner i Heartcore Capital.

Pandemien hæmmer Carlsbergs kinesiske fremgang

Mens vi herhjemme har vænnet os til et åbent samfund, er Kina stadig hårdt præget af nedlukninger, hvilket bremser væksten for Carlsbergs kinesiske strategi om at åbne i flere store byer. Det kinesiske nytår og bryggeriets Big City-strategi præsterer dog stadig efter planen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier