FødevareWatch

Arla speeder op globalt for at vende krisen

Den danske mejerikoncern åbner salg til flere af verdens markeder - og jagter samtidig nye joint-ventures rundt om på kloden.

Foto: Gregers Tycho/POLFOTO/arkiv

Krise i den globale mejerisektor og stort dyk i afregningsprisen til ejerne får Arla Foods til straks at øge tempoet. Koncernen vil hurtigt åbne flere nye salgskontorer rundt om i verden for at øge salget af forædlede mejeriprodukter. Samtidig er Arla klar til nye, globale samarbejder for at få afsat mere mælk.

"Vi kryber ikke i flyverskjul. Opgaven er at flytte mælken over i højt værdiforædlede produkter, så vi styrker os i det globale marked. Der skal kæmpes for at vedligeholde den position, men vi er klar," siger koncernchef Peder Tuborgh.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier