FødevareWatch

DI: Danmark kan ende som et salgskontor

Danske fødevarevirksomheder investerer mere i udlandet, end udlandet investerer i Danmark. Derfor bliver de fleste job i fødevarebranchen skabt uden for landets grænser, konkluderer en analyse fra DI Fødevarer.

Statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) under et eksportfremstød i Kina i september. | Foto: Udenrigsministeriet/Mark Schiefelbein/POLFOTO/Handout

Danske fødevarevirksomheder investerer milliarder i udlandet, men det kniber fortsat med at tiltrække investorer her til landet.

På sigt kan det føre til, at Danmark ender som et salgskontor, mens produktionen rykker endegyldigt uden for landets grænser.  

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier