FødevareWatch

Tulip løfter bundlinjen for tredje gang i træk

De faldende svinepriser i løbet af året har imødegået en udfordring på valutakurser for Danish Crowns datterselskab Tulip Food Company.

Foto: Morten Fauerby

Kampagnesalg på mærkevarer og detailkædernes fokus på egene mærker afføder en intens konkurrence på markederne både herhjemme og på de internationale markeder for kødforædlingskoncernen Tulip Food Company A/S. Selskabet formår dog for tredje år i træk at hæve bundlinjen.

Det fremgår af det netop offentliggjorte regnskab fra virksomheden, der er et datterselskab under Danish Crown. Tulips hovedmærker er kendt af de fleste danskere; nemlig Tulip, Steff-Houlberg, Gøl, Mou og Den grønne slagter. Tulip producerer dog også en række produkter til detailhandlen egne mærker, private label-produkter. Regnskabsåret afsluttes ultimo september.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Coop rykker rundt i direktørtruppen

Med afsæt i den nye strategi bliver der rykket rundt på stolene i koncernledelsen i Coop. I front for Superbrugsen vender en gammel kending tilbage og i Irma får man også ny kædedirektør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier