Bornholmske fødevareproducenter skal være turistattraktioner

Bornholm fortsætter sin markedsføring af sig selv som et fødevarernes mekka. Nu kan turister komme på endagsture hos fødevareproducenter på øen.

Bornholm vil lave endagsture rundt til både fødevareproducenter, iværksættere og grønne energiselskaber. Det skriver dr.dk.

Tanken er, at fødevarer, grøn energi og iværksætterånd går hånd i hånd i udviklingen af et bæredygtigt Danmark, og derfor vil Bornholm nu lave oplevelsesture, der dækker alle tre områder på en dag.

”Vi har nogle fødevarer og fødevareproducenter, der er helt unikke, vi er kommet langt i omstillingen til grøn energi, og så har vi en natur, der siger spar to,” siger én af initiativtagerne, markedschef Klaus Vesløv fra energiselskabet Østkraft til mediet og fortsætter:

”De tre ting sammen kan give nogle oplevelser til de mennesker, der gerne både vil opleve Bornholm, men også gerne vil have noget ekstra med sig hjem.”

Turister behøver imidlertid ikke tage til Bornholm for at opleve øens kulinariske egenskaber. På den italienske messe Slow Foods Salone del Gusto og Terre Madre i Torino denne weekend danner Bornholm tema for den danske stand ”Bornholm – a danish food island.’ 

Her præsenterer øen blandt andet sit nye regionale Madkulturhus Gaarden samt fem bornholmske producenter.

Lakridskonge nomineret som årets leder

DøgnNetto på trapperne med bornholmske kartofler

Stort økoboom på ferieøerne

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter