Marmeladeproducent med langsigtet millardmålsætning

Fynbo Food, som producerer marmelade ud af faciliteterne i Vrå, vil i 2025 nå en omsætning på én milliard, siger direktør
Foto: MIE SCHÄRFE POLFOTO
Foto: MIE SCHÄRFE POLFOTO

Der er lagt lange planer i den nordjyske marmeladeproducent Fynbo Foods.

Til Børsen siger direktør Richard Fynbo, at det årlige vækstmål, for virksomheden, der særlig er stærk på private label-markedet, er på 15 procent, og at man i 2025 helst skal nå en omsætning på én milliard i 2025.

"Vi vokser organisk og har gjort det siden begyndelsen. Vi vil ikke vækste hurtigere end de 15 pct., for så kan systemer og mennesker ikke følge med, uden at vi skal slukke ildebrande, men vi vil heller ikke vokse med mindre. Det er for uambitiøst," udtaler Richard Fynbo til avisen.

I det seneste regnskabsår, 2012/2013 har Fynbo Foods registeret et bruttoresultat på 25 mio. kr. og før skat lød resultatet på 5 mio. kr.

Dansk private label rykker til udlandet

De 5 Gaarde satser på nye producenter

Good Food mærker private label-efterspørgsel

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter