Marmeladeproducent med langsigtet millardmålsætning

Der er lagt lange planer i den nordjyske marmeladeproducent Fynbo Foods.
Til Børsen siger direktør Richard Fynbo, at det årlige vækstmål, for virksomheden, der særlig er stærk på private label-markedet, er på 15 procent, og at man i 2025 helst skal nå en omsætning på én milliard i 2025.
"Vi vokser organisk og har gjort det siden begyndelsen. Vi vil ikke vækste hurtigere end de 15 pct., for så kan systemer og mennesker ikke følge med, uden at vi skal slukke ildebrande, men vi vil heller ikke vokse med mindre. Det er for uambitiøst," udtaler Richard Fynbo til avisen.
I det seneste regnskabsår, 2012/2013 har Fynbo Foods registeret et bruttoresultat på 25 mio. kr. og før skat lød resultatet på 5 mio. kr.
Dansk private label rykker til udlandet
Relaterede artikler:
Dansk private label rykker til udlandet
For abonnenter
De 5 Gaarde satser på nye producenter
For abonnenter
Good Food mærker private label-efterspørgsel
For abonnenter