FødevareWatch

Singler er markedspotentiale for specialbutikker

Et overraskende stort antal danskere ville helst handle i supermarkeder med mindre portionsstørrelser end i dag, viser analyse. En klar markedsmulighed for specialbutikker, vurderer detailkender.

Foto: Thomas Priskorn/ JP

Nedbringelse af madspild er i den grad kommet på dagsordenen i den offentlige debat såvel som i virksomheder.

Og 29,7 pct. af befolkningen – eller næsten hver tredje dansker - ville foretrække at handle i supermarkeder, der tilbyder mindre portionsstørrelser end i dag. Det viser en undersøgelse lavet af A&B Analyse for FødevareWatch.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Chokoladekoncern undskylder til Kina

Chokoladekoncernen Mars har været ude med en officiel undskyld til Kina, hvor den bl.a. understreger, at Mars ”respekterer Kinas nationale suverænitet”. Det sker, efter koncernen har refereret til Taiwan i en reklamekampagne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier