FødevareWatch

Just-Eat kører nu med gourmet

Madportalen Just-Eat har allerede 2000 restauranter på menukortet, men kampen om madbestilling på nettet med nyt smartphonefokus og altenativ mad fra endnu flere restauranter.

På mobiltelefoner og på internettet udkæmpes der for øjeblikket en hård kamp om danskernes gunst, når det kommer til bestilling af takeaway-mad.

Det skriver Børsen.

På den ene side står Just-Eat, som er landets klart største portal med omkring 2000 restauranter og takeaway-steder i kartoteket, og på den anden side står hjemmesiden Hungry.dk, hvor et par udbrydere fra førstnævnte virksomhed har succes med de 800 aftaler, som de kan lægge frem for de sultne forbrugere.

Just-Eat vil vinde krigen ved at fokusere mere på danskernes brug af smartphones og tablets samt tilbyde kunderne mad fra alternative og dyrere restauranter som Halifax- og Sticks'n'Sushi-kæderne i København. Det forklarer topchef Carsten Boldt til Børsen.

Just-Eat landede sidste år et årsresultat på 29,6 mio. kr., mens Hungry.dk i sit første regnskabsår havde et minus på godt 6 mio. kr.

Pizzakæde vil udvide med 35 restauranter

Dansk rigmand investerer i fastfood-selskab

Just Eat-millionær blev smidt ud af Coop

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier