Just-Eat kører nu med gourmet
På mobiltelefoner og på internettet udkæmpes der for øjeblikket en hård kamp om danskernes gunst, når det kommer til bestilling af takeaway-mad.
Det skriver Børsen.
På den ene side står Just-Eat, som er landets klart største portal med omkring 2000 restauranter og takeaway-steder i kartoteket, og på den anden side står hjemmesiden Hungry.dk, hvor et par udbrydere fra førstnævnte virksomhed har succes med de 800 aftaler, som de kan lægge frem for de sultne forbrugere.
Just-Eat vil vinde krigen ved at fokusere mere på danskernes brug af smartphones og tablets samt tilbyde kunderne mad fra alternative og dyrere restauranter som Halifax- og Sticks'n'Sushi-kæderne i København. Det forklarer topchef Carsten Boldt til Børsen.
Just-Eat landede sidste år et årsresultat på 29,6 mio. kr., mens Hungry.dk i sit første regnskabsår havde et minus på godt 6 mio. kr.
Pizzakæde vil udvide med 35 restauranter