Onlinesupermarked redder sit første plus hjem

Sartorvet.dk kan ligesom de øvrige på onlinemarkeder for supermarkeder mærke, at danskerne har fået øjnene for køb af dagligvarer på nettet. Selskabet har præsenteret det bedste resultat siden 2005.
Foto: Thomas Yde
Foto: Thomas Yde

Det har i den grad været en rutsjebanetur i det lille, men efterhånden rutinerede onlinesupermarked, Sartorvet.dk.

Ud af filialer i Valby og Fredericia sender virksomheden, der oprindeligt koncentrerede sig om erhvervskunder, varer ud til danskerne, nøjagtig som både Aarstiderne, Irmatorvet, Osuma og Nemlig.com gør det.

Regnskabet for 2013 i Sartorvet, som har eksisteret siden 2005, viser, at det går bedre end nogensinde, og efter en længere årrække med røde tal som trofast følgesvend er 2012-minusset på 88.000 kr. blevet vendt til et plus på 323.000 kr.

Det er blandt andet besparelser på driften i form af lavere personaleomkostninger og mindre af- og nedskrivninger, der har hjulpet regnskabet i plus.

Egenkapitalen i selskabet, der ejes af Richard Sartou Jacobsen, er fortsat i minus med 1,9 mio. kr., men for det indeværende regnskabsår forventer selskabet, at resultatet bliver endnu bedre, og dermed at man kommer fri af revisorens advarsel om at selskabet kører under

"Det har gennem mange år været en udfordring, men vi har haft et rigtig positivt sidste år, ligesom vi forventer yderligere fremgang i år," har stifter og adm. direktør Richard Sartou Jacobsen for nylig udtalt til FødevareWatch.

Fokus på erhvervskunder i online supermarked

Aarstiderne når økonomisk højdepunkt

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Photo: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter