FødevareWatch

Onlinesupermarked redder sit første plus hjem

Sartorvet.dk kan ligesom de øvrige på onlinemarkeder for supermarkeder mærke, at danskerne har fået øjnene for køb af dagligvarer på nettet. Selskabet har præsenteret det bedste resultat siden 2005.

Foto: Thomas Yde

Det har i den grad været en rutsjebanetur i det lille, men efterhånden rutinerede onlinesupermarked, Sartorvet.dk.

Ud af filialer i Valby og Fredericia sender virksomheden, der oprindeligt koncentrerede sig om erhvervskunder, varer ud til danskerne, nøjagtig som både Aarstiderne, Irmatorvet, Osuma og Nemlig.com gør det.

Regnskabet for 2013 i Sartorvet, som har eksisteret siden 2005, viser, at det går bedre end nogensinde, og efter en længere årrække med røde tal som trofast følgesvend er 2012-minusset på 88.000 kr. blevet vendt til et plus på 323.000 kr.

Det er blandt andet besparelser på driften i form af lavere personaleomkostninger og mindre af- og nedskrivninger, der har hjulpet regnskabet i plus.

Egenkapitalen i selskabet, der ejes af Richard Sartou Jacobsen, er fortsat i minus med 1,9 mio. kr., men for det indeværende regnskabsår forventer selskabet, at resultatet bliver endnu bedre, og dermed at man kommer fri af revisorens advarsel om at selskabet kører under

"Det har gennem mange år været en udfordring, men vi har haft et rigtig positivt sidste år, ligesom vi forventer yderligere fremgang i år," har stifter og adm. direktør Richard Sartou Jacobsen for nylig udtalt til FødevareWatch.

Fokus på erhvervskunder i online supermarked

Aarstiderne når økonomisk højdepunkt

Mere fra FødevareWatch

Salling Group forlænger prisloft frem til nytår

Prisloftet, som Salling Group indførte i foråret på en lang række varer, bliver nu forlænget med to måneder til årets udgang. Det sker, dagen efter, Coop meldte et nyt prisprogram ud for to kæder.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier