FødevareWatch

Her er indgangen til Føtex' nye sats

Gennem virksomheden GO'local kan mindre lokale fødevareproducenter fra sensommeren redde sig god hyldeplads i Føtex. Som hos Coop arbejdes der med alternative forhandlingsmodeller.

Foto: Charlotte De La Fuente

Dansk Supermarked offentliggjorde torsdag deres bud på en strategi, der skal løfte det lokale fokus på fødevarer i Føtex-varehusene. I et samarbejde med Dansk Cater, som skal stå for det logistiske setup, og virksomheden GO'local, skal lokale fødevareproducenter have mulighed for at tilkæmpe sig lidt af den trængte plads på hylderne - til gavn for varehus og lokal producent.

Ifølge Bjarne Agger Sidelmann, der står bag GO'local, vil der i første omgang være tale om en tremåneders testperiode, hvor man vil efterprøve en ny forhandlingsmodel, der kan minde lidt om den, som Coop igennem deres Madmanifest har præsenteret.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier