McDonald’s skal sælge ris og bønner til VM
Fodboldfans til sommerens VM i fodbold i Brasilien, der leder efter traditionel brasiliansk mad, har mulighed for at få sulten stillet hos fast-food-kæden McDonald’s. Det skriver Bloomberg.
McDonald’s-medarbejdere i landet har klaget over at få serveret burger og pomfritter i deres frokostpause til landets myndigheder, som nu har givet de utilfredse medarbejdere medhold. Det betyder, at de 816 fast-food restauranter i Brasilien er tvunget til at servere retter, som er ”mere i tråd med landets madtraditioner”, skriver mediet.
Der vil dog ikke blive reklameret for den traditionelle, brasilianske mad, som f. eks. ris og bønner, på menu-skiltene i restauranterne, men retterne vil stadig være tilgængelig for almindelige kunder – man skal blot spørge efter de særlige retter for forretningsfolk eller ”pratos executivos”, som de hedder på portugisisk.
McDonald’s har i alt 35,429 restauranter i 119 forskellige lande, og det er ikke første gang, at man imødekommer lokale behov. F. eks. sælger man McVeggie-burger i Indien, Filet-O-Shrimp i Japan og McKafta i Egypten.
Den brasilianske regering forventer, at der kommer 600.000 udenlandske turister til landet i forbindelse med sommerens VM-slutrunde i fodbold, som spilles i 12 brasilianske byer fra d. 12. juni til d. 13. juli. McDonald’s er blandt de 8 officielle sponsorer af turneringen, som også tæller Carlsbergs største rival AB InBev.
Carlsbergs storkonkurrent overgår forventningerne
VM skal booste Carlsbergs salg
Ringe arbejdsvilkår i fastfood-industrien medfører demonstrationer
Læs artiklen fra Bloomberg her.