FødevareWatch

Nyt netværk skal sælge bornholmske fødevarer

50 producenter fra Bornholm er gået sammen om at lave butik på nettet og i København, hvorfra deres produkter skal sælges til hele landet.

Foto: Morten Langkilde

En stor gruppe bornholmske fødevareproducenter mener ikke, at man danskerne behøver tage turen til solskinsøen for at få glæde af de lokale produkter. Gennem et nyt fødevarenetværk vil 50 producenter sælge deres varer på nettet og i en fysisk butik i Købenahvn, skriver DR Bornholm.

"De bornholmske fødevarer har et godt brand i dag, men vi kan ikke bare hvile på laurbærrerne. Vi skal hele tiden udvikle os, hvis vi vil bevare vores markedsposition," siger Jens Borup, formand for fødevarenetværket Gourmet Bornholm, som nu er blevet lagt sammen med Regional Madkultur, der er navnet på det store netværk.

De 50 producenter producerer alt fra bornholmsk øl og æblesaft til ost, mel og pasta samt chokolade og kiks, skriver DR Bornholm.

Læs historien hos DR Bornholm

Kæder klar til bornholmsk detailkamp

Bornholmsk mælk sælger stadig dårligere

Håb om hundredvis af nye arbejdspladser i fiskeriet

Mere fra FødevareWatch

Venturefond bag ny investeringsrunde i dansk vinplatform

For anden gang på et år investerer venturefonden sammen med private investorer et tocifret millionbeløb i vinplatformen Kobaj. ”Social buying bliver fremtidens måde at handle vin på,” siger Jimmy Fussing Nielsen, partner i Heartcore Capital.

Pandemien hæmmer Carlsbergs kinesiske fremgang

Mens vi herhjemme har vænnet os til et åbent samfund, er Kina stadig hårdt præget af nedlukninger, hvilket bremser væksten for Carlsbergs kinesiske strategi om at åbne i flere store byer. Det kinesiske nytår og bryggeriets Big City-strategi præsterer dog stadig efter planen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier