FødevareWatch

Arla satser stort på specialoste

Med en midlertidig butik på Strøget i København og en fordobling i markedsføringsbudgettet vil Arla have danskerne til at købe andet end blåskimmeloste fra Castello-brandet.

Mange danskere kender kun osteproducenten Castello for de kendetegnende blåskimmeloste, men ude i verden er brandet i høj grad knyttet til en lang andre specialoste, og derfor satser Arla, der ejer Castello, nu stort på at overbevise danskerne om brandets øvrige fortræffeligheder.

”Castello er et meget stærkt brand i udlandet på linje med Lurpak og dansk bacon. I Danmark er der bare ikke så mange, der ved, at Castello reelt er et kendt brand internationalt, og at sortimentet omfatter meget mere end de velkendte blåskimmeloste. Det vil vi gerne give de danske forbrugere mulighed for at opleve,” udtaler Jakob B. Knudsen, marketingdirektør i Arla Danmark i en meddelelse.

Arla har fordoblet Castellos markedsføringsbudget, og fra fredag d. 4. april og frem til 31. maj vil man på Købmagergade i København kunne gå ind i en dedikeret Castello-butik.

I perioden 2011-2013 er salget af specialost i Danmark ifølge Arla steget med 23% fordelt på både udenlandsk- og danskproducerede oste.

Løgismose finder skimmel i skyren

Arla poster 80 mio i mozzarella-mejeri

Arla er nu det næststørste mejeriselskab i Tyskland

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier