Netto satser nordisk i Tysland

Discountkæden konkurrerer i Tyskland dør om dør med en anden Netto-kæde. Den tyske kæde, der har Edeka som moderselskab, skal overvindes med nordiske varer.
Foto: Finn Frandsen
Foto: Finn Frandsen

Der er kamp om discountkunderne i Tyskland, og danske Netto, der siden 1990 har været i landet, møder i dag stor konkurrence fra Edeka-konkurrenten - Netto, skriver Børsen. Modsat den danske gule udgave, er det røde tyske alternativ, der er vokset fra 1000 til 4000 butikker siden 2004 vokset til at være Tyslands største kæde målt på discountbutikker.

I et forsøg på at dæmme op for den aggressive røde Netto-kæde, satser de dansk-ejede butikker for øjeblikket mere på at lægge nordiske varer på hylderne, og selvom det har været svært for blandt andet Kims Chips, så har kædens tyske landechef oplevet at den norske gedeost blev revet af hylderne.

"Rigtig mange tyskere har været på ferie i Danmark, og så kan de få lidt af det her i Tyskland. De anser Skandinavien og Danmark for et sundt sted med en høj leve- og fødevarekvalitet," siger Morten Möberg til Børsen.

Dansk Supermarked: Vi tager store hensyn til de små

Føtex trækker atter kroner i kassen til Dansk Supermarked

Dansk Supermarked trækker betalingerne

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter