Salget af det mere end 100 år gamle morgenmadsprodukt Ota Solgryn skulle løftes via en overhaling, lød budskabet tilbage i 2022 fra kommerciel direktør i havregrynsejeren Crispy Food, Jette Ramgaard.
Målet var at fordoble markedsandelene inden for en periode på tre til fem år gennem investeringer på op mod 25 mio. kr. Men sådan er ikke gået, fortæller Crispy Food-direktøren Christian Bring i dag til Food Supply:
”Nej, det er vi ikke lykkedes med. Vi ligger stadig på samme niveau, men har øget en lille smule. Det betyder også, at vi ikke har brugt alle de 25 millioner kroner, men vi brugte en del af dem i 2021 og 2022,” udtaler han til mediet.
Crispy Food købte tilbage i 2020 Ota Solgryn, der i en årrække havde været på udenlandske hænder.
Som en del af selskabets revitalisering af brandet søsatte man tilbage i 2022 en stor kampagne med cykelrytterne Cecilie Uttrup Ludwig og Kasper Asgreen.
”Med Tour-start i Danmark har det selvfølgelig været et scoop for os at indgå partnerskab med to af de største danske stjerner inden for cykelsport på dame- og herresiden. Og ja vi har store forventninger til samarbejdet, der skal være med til at forstærke følelserne og historien om OTA Solgryn og derved øge salget af et af de mest ikoniske, danske morgenmadsprodukter,” udtalte Jette Ramgaard dengang.