De seneste år har været udfordrende for pizzakæden Dominos, men nu håber kæden ifølge mediet Cityam at kunne hive et godt fjerde kvartal hjem.
Salget er ifølge mediet faldet med 9,3 pct. i tredje kvartal, blandt andet grundet en stigning i moms på varme take-away retter i det britiske fra 5 pct. til 12,5 pct. Men selskaber håber på baggrund af deres erfaringer fra det seneste fodbold-EM, at den kommende VM-slutrunde kan være med til at trække salget op i slutningen af 2022.
Den midlertidige adm. direktør Elias Diaz Sese siger, at firmaet ser frem til et solidt sidste kvartal.
”Vi har fået en stærk start på vores vigtige sidste kvartal, som er drevet af et fokus på service fra vores franchisepartnere, vores fokus på digitale, stærke nationale værdikampagner, vækst og fordelen ved at være på Just Eat-platformen,” siger han.
Dominos gik herhjemme konkurs i 2019, efter at TV2 programmet Operation X året før havde afsløret kæden i en lang række kritisable fødevareforhold og fusk med datomærkninger. Siden er kæden genopstået med nye ejere og målsætning om at vokse fra 26 butikker til 150 inden 2030.
Dominos satser på byerne i langstrakt vækstplan
Domino’s Pizza: ”2022 ser ud til at blive et udfordrende år”
For første gang efter skandale: Dominos Pizza tjener millioner i Danmark