FødevareWatch

Kanonår for chokoladeselskab selv om butikkerne var gennem nedlukning

Masser af flødeboller er langet over diskene i Summerbirds egne butikker og på detailmarkedet, hvilket har sendt bundlinjen helt i vejret.

Foto: Mathias Christensen/Politiken/Ritzau Scanpix

Summerbird har været blandt frontløberne til at få danskerne til at købe flødeboller, chokolade og øvrig konfekture i mere eksklusive udgaver.

Lækkerierne fra den fynske aktør har fortsat et stort publikum, og ifølge det dugfriske regnskab for 2021 har salget overrasket i et år med nedlukning af selskabets butikker i en periode. I året er bruttofortjenesten løftet til 79 mio. kr. fra 62,6 mio. kr. året før, mens bundlinjen er hævet med 10 mio. kr. til 13,1 mio. kr. for 2021.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Mikkeller løser direktørfarvel internt

Tidligere på ugen kom det frem, at den hidtidige adm. direktør for mikrobryggeriet Mikkeller, Kenneth Madsen, er blevet fyret. Han bliver dog ikke erstattet af en ny, lyder det nu fra bryggeriet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier