FødevareWatch

Konfekturekæmpe går tilbage på bunden trods vækst i toppen

Den amerikanske fødevaregigants danske afdeling præsterede i 2021 vækst i omsætningen, men bundlinjen fulgte ikke med. Adm. direktør er dog tilfreds og fortrøstningsfuld på fremtiden - også selv om der nu er krig i Europa.

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Trods fremgang på toppen gik den danske afdeling af konfektureselskabet Mondelez tilbage på bundlinjen i 2021.

Omsætningen landede i året på 794 mio. kr. - og dermed 11 mio. mere end i 2020, hvor den lød på 783 mio. kr. - mens årsresultatet svandt ind med 700.000 kr. til 9 mio. kr. Overskudsgraden i Mondelez, der i Danmark står bag mærker som Oreo, Daim og Marabou, var i året uforandret og lød på 1,5 pct.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Maltdirektør efter værste år i årtier: "Det er meget ubehageligt"

Udfordringerne har aldrig været større i Sophus Fuglsang Export-Maltfabriks over hundredårige lange virke, som i det seneste år. Det nye regnskab viser største dyk på bundlinjen i topchefens hukommelse. Virksomheden er dog godt polstret, forsikrer han, men han frygter den usikkerhed, som energikrisen lige nu medfører.

Miljøminister klar til stramme krav til klimadokumentation

Mens EU er på vej med krav om satellit- og GPS-dokumentation på en række fødevarer, der skal mindske afskovning, er regeringen nu allerede klar til at gå endnu længere. Om få år kan man forhåbentlig også knytte krav til påvirkning af andre økosystemer, siger Lea Wermelin (S) til FødevareWatch.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier