
Trods fremgang på toppen gik den danske afdeling af konfektureselskabet Mondelez tilbage på bundlinjen i 2021.
Omsætningen landede i året på 794 mio. kr. - og dermed 11 mio. mere end i 2020, hvor den lød på 783 mio. kr. - mens årsresultatet svandt ind med 700.000 kr. til 9 mio. kr. Overskudsgraden i Mondelez, der i Danmark står bag mærker som Oreo, Daim og Marabou, var i året uforandret og lød på 1,5 pct.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra FødevareWatch
Maltdirektør efter værste år i årtier: "Det er meget ubehageligt"
Udfordringerne har aldrig været større i Sophus Fuglsang Export-Maltfabriks over hundredårige lange virke, som i det seneste år. Det nye regnskab viser største dyk på bundlinjen i topchefens hukommelse. Virksomheden er dog godt polstret, forsikrer han, men han frygter den usikkerhed, som energikrisen lige nu medfører.