FødevareWatch

Konfekturekæmpe: Danskernes indtag af søde sager vil lande på et højere niveau

Amerikanske Mondelez spår et dansk marked med god fart på væksten inden for konfekturekategorien, fordi vanerne hænger ved. Omvendt er forbruget af tyggegummi dalet.

Foto: Martin Lehmann/Ritzau Scanpix.

Danskernes forbrug af søde sager er eksploderet under coronakrisen, lød konklusionen for nyligt i en undersøgelse foretaget af DTU Fødevareinstittuttet.

Og spørger man den amerikanske konfekture-, fødevare- og snackproducent Mondelez, der står bag brands som Freia, Marabou og Oreo, kommer danskernes slikindtag med al sansynlighed til at forblive højt sammenlignet med niveauet før pandemien.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Barkoncern: Branchen er økonomisk underdrejet

I Rekom har man ovenpå onsdagens pressemøde og dertilhørende restriktioner svært ved at forstå, hvorfor det netop er nattelivsbranchen, der skal holde igen. "Det er ikke vores målgruppe - de 18 til 40 årige, der ligger højest i statistikkerne over smittede," siger koncernens politiske direktør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier