FødevareWatch

Fødevarevirksomheder presses af stigende forbrugerpriser: "Alle bliver fattigere af det her"

For flere danske virksomheder giver de stigende forbrugerpriser anledning til overvejelser omkring omlægning af produktionen, og ærgrelse over, at regningen igen ender hos forbrugerne.

Foto: Annika Byrde

Priserne på fødevarer har nået det højeste niveau siden 1980’erne, og er et forhold, der kan mærkes blandt danske fødevarevirksomheder.

”Jeg har efterhånden været mange år i fødevarebranchen. Og jeg har aldrig oplevet noget, der kommer i nærheden af det her,” siger Christian Bring, adm. direktør for morgenmadsproducenten Crispy Food.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Gorillas fyrer 300 ansatte – fremtid i Danmark er uvis

Hård konkurrence på ”last mile delivery”-markedet får tyske Gorillas til at skære til og sadle om. Fremover vil fokus være på Tyskland, Frankrig, Holland, Storbritannien og USA, mens fremtiden for den danske forretning hænger i en tynd tråd.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier