FødevareWatch

Grønt slagterselskab vil ind i detailhandlen i 2022

Det hurtigt voksende Delle Kompagniet har detail-ambitioner for det kommende år.

Foto: HANSEN BJØRN STIG/Ritzau Scanpix.

Delle Kompagniet, der i august fik Aarstiderne i ejerkredsen og formelt skiftede navn til Aarstidernes Varme Værksted, præsterede i 2021 en vækstprocent på 320.

Det skriver Børsen, der i efteråret tildelte den randrusianske virksomhed en af de eftertragtede Gazelle-priser.

Siden Aarstiderne overtog 55 pct. af virksomheden er produktsortimentet desuden blevet udvidet markant, således det nu rummer 12-14 produkter mod to typer frikadeller førhen.

I 2022 er ambitionen at få disse produkter ud og leve på nye markeder, såsom eksempelvis i detailhandlen, skriver avisen.

Delle Kompagniets grønne frikadeller har tidligere haft deres debut på hylderne hos Irma, ligesom man også laver veganske burgere for Burger Shack-kæden.

Aarstiderne køber sig ind i grønt slagterselskab

Danskernes appetit på gris slår julerekord i år 

Danish Crown overtager innovationsfabrik – kassen fyldes op 

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier