Grønt slagterselskab vil ind i detailhandlen i 2022

Det hurtigt voksende Delle Kompagniet har detail-ambitioner for det kommende år.
Foto: HANSEN BJØRN STIG/Ritzau Scanpix.
Foto: HANSEN BJØRN STIG/Ritzau Scanpix.

Delle Kompagniet, der i august fik Aarstiderne i ejerkredsen og formelt skiftede navn til Aarstidernes Varme Værksted, præsterede i 2021 en vækstprocent på 320.

Det skriver Børsen, der i efteråret tildelte den randrusianske virksomhed en af de eftertragtede Gazelle-priser.

Siden Aarstiderne overtog 55 pct. af virksomheden er produktsortimentet desuden blevet udvidet markant, således det nu rummer 12-14 produkter mod to typer frikadeller førhen.

I 2022 er ambitionen at få disse produkter ud og leve på nye markeder, såsom eksempelvis i detailhandlen, skriver avisen.

Delle Kompagniets grønne frikadeller har tidligere haft deres debut på hylderne hos Irma, ligesom man også laver veganske burgere for Burger Shack-kæden.

Aarstiderne køber sig ind i grønt slagterselskab

Danskernes appetit på gris slår julerekord i år 

Danish Crown overtager innovationsfabrik – kassen fyldes op 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter