FødevareWatch

Unge vil have billig og bæredygtig kylling – ellers får det konsekvenser

Store forskelle mellem aldersgrupperne præger forbrugernes tilgang, når de skal købe æg og kylling, viser en undersøgelse fra Fjerkræbranchen. Unge sætter spot på prisen, mens ældre fokuserer på det danske.

Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix

Fjerkræbranchen skal have sigtekornet skruet rigtigt på plads, når fremtidens forbrugere skal rammes.

De yngre generationer peger nemlig på helt andre faktorer end de ældre, når der skal indkøbes kylling og æg. Det viser en undersøgelse fra Landbrug & Fødevarer af forbrugernes tilgang til dansk fjerkræ.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Gorillas fyrer 300 ansatte – fremtid i Danmark er uvis

Hård konkurrence på ”last mile delivery”-markedet får tyske Gorillas til at skære til og sadle om. Fremover vil fokus være på Tyskland, Frankrig, Holland, Storbritannien og USA, mens fremtiden for den danske forretning hænger i en tynd tråd.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FødevareWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier