FødevareWatch

Salg af stegt flæsk hittede op til kommunalvalget

Danish Crown har oplevet en stor fremgang på salget af flæsk i ugerne frem mod kommunalvalget.

Foto: Jens Dresling

Valgflæsk er og bliver et hit blandt forbrugerne.

Det mærker man hos Danish Crown, hvor salget i perioden op mod kommunalvalget var over dobbelt så stort sammenlignet med normalt niveau, skriver koncernen i en pressemeddelelse.

"Vi har solgt 2,5 gange så meget stegt flæsk i skiver, som vi ellers ville gøre i denne periode. Det har været helt vildt. Vi har kun en linje, der kan pakke flæsk i skiver, så den har kørt i døgndrift. Medarbejderne har bogstavelig talt ligget vandret de seneste uger, og det er i høj grad deres fortjeneste, at vi har kunnet levere så store mængder," siger Brian Bo Hansen, der er fabrikschef på Danish Crowns fabrik i Herning.

I de to uger op til valgdagen har Danish Crown produceret 105 tons flæsk i skiver. Det er ca. 3 mio. skiver flæsk, der udelukkende er blevet solgt til den danske detailhandel, hvilket løber op i cirka 250.000 bakker med flæsk i skiver.

I anledningen af kommunalvalget har koncernen kørt en kampagne på stegt flæsk i den danske detailhandel med stickers på pakkerne og opslag på de sociale medier.

Oksekødsdivision glipper målsætning: "Konkurrencen er benhård i Danmark"

Flertal for mundbind forud for møde i udvalg

Havbrugssag trækker ud: Forsvarer vil i Højesteret  

Mere fra FødevareWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier