Valgflæsk er og bliver et hit blandt forbrugerne.
Det mærker man hos Danish Crown, hvor salget i perioden op mod kommunalvalget var over dobbelt så stort sammenlignet med normalt niveau, skriver koncernen i en pressemeddelelse.
"Vi har solgt 2,5 gange så meget stegt flæsk i skiver, som vi ellers ville gøre i denne periode. Det har været helt vildt. Vi har kun en linje, der kan pakke flæsk i skiver, så den har kørt i døgndrift. Medarbejderne har bogstavelig talt ligget vandret de seneste uger, og det er i høj grad deres fortjeneste, at vi har kunnet levere så store mængder," siger Brian Bo Hansen, der er fabrikschef på Danish Crowns fabrik i Herning.
I de to uger op til valgdagen har Danish Crown produceret 105 tons flæsk i skiver. Det er ca. 3 mio. skiver flæsk, der udelukkende er blevet solgt til den danske detailhandel, hvilket løber op i cirka 250.000 bakker med flæsk i skiver.
I anledningen af kommunalvalget har koncernen kørt en kampagne på stegt flæsk i den danske detailhandel med stickers på pakkerne og opslag på de sociale medier.
Oksekødsdivision glipper målsætning: "Konkurrencen er benhård i Danmark"
Flertal for mundbind forud for møde i udvalg
Havbrugssag trækker ud: Forsvarer vil i Højesteret