FødevareWatch

Oksekødsdivision glipper målsætning: "Konkurrencen er benhård i Danmark"

Danish Crowns oksekødsdivision havde ambition om at øge sin markedsandel, men det er gået den gale vej de seneste fem år. Under den nye strategi vil fokus være på forædling i takt med resten af koncernen.

Foto: PR

I 2016, da Danish Crown lancerede sin 2021-strategi 4WD, var det med en øget markedsandel for øje for slagterikoncernens oksekødsdivision.

Dengang lød Danish Crown Beefs andel på 65 pct, og i 2021 skulle selskabet slagte 70 pct. af danske kreaturer.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FødevareWatch

Ketchupeffekt redder resultatet hos kæmpen Euro Cater

Den nordjyske Euro Cater-koncern, der omsætter for over 8 mia. kr., har igen haft et svært og coronapåvirket regnskabsår. Samlet blev det dog til et positivt resultat i et år, hvor store nedgange blev afløst af store opture, siger økonomidirektør.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs

Seneste nyt fra Watch Medier