Hvem som helst kan som del af ny global reklamekampagne få gratis lakridssmagsprøve fra Lakrids by Bülow, hvis bare folk lover at dele med én, der ikke kan lide lakrids.
Som del af det, der i en pressemeddelelse beskrives som en absurd mission, fremgår det, at væksten i fremtiden skal ske internationalt.
"Det er første gang, at vi satser så stort på det globale marked, men vi har en tiltro til vores brand og ikke mindst hele fundamentet for forretningen: den karakteristiske smag af dansk gourmetlakrids. Det har givet os modet til at bevæge os ud i hele verden," siger Fredrik Nilsson, adm. direktør i Lakrids by Bülow.
Ifølge selskabets eget regnestykke vil verden om 412 år og 292 dage elske gourmetlakrids.
Det danske marked udgør i dag mindre end en tredjedel af omsætningen, hvor det bare i 2017 var hele 55 pct., fremgår det i meddelelsen fra selskabet, der blev etableret i 2007.
Med den nye markedsføringssatsning vil lakridsproducenten, der i dag har knap 2000 forhandlere i 25 lande, lære verden at elske lakrids – én lakrids ad gangen, som det hedder.
"Det kan godt være, at det lyder absurd og urealistisk, men netop derfor elsker vi vores mission. Vi har dog brug for hjælp. Mange mennesker tror ikke, de kan lide lakrids, men vi er overbeviste om, at hvis vi kan få verden til at smage netop vores lakrids, vil de fornemme den kærlighed og indsats, vi lægger i det – og forhåbentlig elske det,” siger Sarah Maria Carl, der er marketingdirektør i Lakrids by Bülow.
Med en omsætning på 256 mio. kr. voksede Lakrids By Bülow sidste år med 17 pct. sammenlignet med året før. 63 pct. af væksten kom fra internationale markeder, fremgik det af en regnskabsmeddelelse i april. Ebitda-resultatet steg i året med 56 pct. i forhold til 2019 og blev på i alt 38 mio. kr.
Medie: Kapitalfond indleder salg af Lakrids By Bülow
Skandinavisk sushiaktør oplever giftig cocktail på råvarefronten
Lakridskonge leverer bedste regnskab nogensinde