Pølsesamarbejde med fodboldtema har solgt millioner

Den såkaldte "Huttelihut"-pølse, der er blevet solgt under sommerens EM-slutrunde, er blevet revet væk fra Danish Crowns lagre.
Foto: Danish Crown / PR
Foto: Danish Crown / PR

En grillpølse fra Steff Houlberg med fodbolde printet på selve pølsetarmen har været særligt populær under sommerens EM-slutrunde i fodbold.

1,8 mio. pølser under navnet "Huttelihut" er blevet solgt, og dermed er lagrene hos Danish Crown blevet tømt. Ifølge Danish Crown har salget overgået forventningerne, lyder det i en pressemeddelelse.

"Vi har ønsket, at den gode fodboldstemning og folkefest, som sådan en turnering er, skulle kunne komme hjem til de enkelte og helt ind på middagsbordet. Og det må man sige, den er kommet," siger Maja Schøler Nielsen, der er product & brand manager i Danish Crown Foods, ifølge meddelelsen.

Pølsen er udviklet i et samarbejde mellem Danish Crown-selskaberne Foods og DAT-Schaub.

Danish Crown sætter lid til måltidsopdatering: "Vi skal lave noget, der er meget mere forbrugerrelevant"

Danish Crown-selskab vil på toppen af pizzaer over hele verden 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også

Coop frasælger en række butikker og rydder op i organisationen med en bl.a. fyringer af administrative medarbejdere. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix.

Coop sælger 35 og lukker 19 butikker

For abonnenter